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anna & bernhard blume
미술

free

마감

2011-11-04 ~ 2011-01-14


전시행사 홈페이지
www.buchmanngalerie.com/
Anna & Bernhard Blume, Aktionsmetaphern, Buchmann Galerie, Berlin
November 4, 2011 – January 14, 2012



The Buchmann Galerie presents an exhibition with a new series of large-scale photographs by Anna & Bernhard Blume. Trans-Skulptur is the latest group of works realized together by the husband-and-wife artists sadly, it will also be the last one, since Bernhard Blume died unexpectedly several weeks ago. As its title suggests, Trans-Skulptur treats concepts of space, sculpture, and transcendence, in the humorous, ironic, and philosophical way so typical of the two artists. Trans-Skulptur was created as part of a staged performance by Anna & Bernhard Blume.



Buchmann 갤러리는 Anna & Bernhard Blume가 작업한 새로운 시리즈의 대규모 사진으로 본 전시를 하려고 합니다. Trans-Skulptur는 부부 아티스트들이 함께 실현화시킨 최근의 작품입니다. 슬프게도 이것은 Bernhard Blume가 몇 주전 갑작스럽게 죽었기 때문에 가장 마지막 작품이 될 것입니다. 타이들이 제안하듯이 Trans-Skulptur는 공간, 조각 그리고 초월이라는 개념을 유머러스하고 아이러니하며 철학적인 방식으로 다루고 있는데 이는 두 아티스트의 전형적인 방식입니다. Trans-Skulptur는 Anna & Bernhard Blume가 단계적으로 작업하던 것의 일부로 만들어졌습니다.



They wrote the following statement:
TRANS-SKULPTUR
Transcendence— how is it articulated today, at the “end of the grand narratives,” after the end of metaphysics? Is there perhaps still today for sentimental references to something somehow completely different and beyond? In our time, transcendence is essentially a private matter … and perhaps it is more likely to take us to a gallery or museum than to a house of God. How can we appease our inclination to transcendence today? If not through religion and philosophy, then perhaps through art? The early production of transcendentally inclined images— icons, for example— was still linked to prayer. What rules, commandments, or prayers guide us, the so-called art photographers Anna & Bernhard Blume, in times of aesthetic disorientation and overproduction? What art in general and for us in particular has to hold on to can be easily specified, but it is less easily done. It— art— should be of a nature that, on the one hand, evades metaphysical and ideological illusions but, on the other hand, does not forget or betray work on transcendence. The answer to everything different and specific, for example, to medium, method, material, body and sculpture, to form and content, to meaning, significance … in short, to transcendence and its possible traces … That answer is ultimately left to you— as the viewer— and only you can be experience it through the senses. So judge or laugh as you wish.
Anna & Bernhard Blume, Summer 2011



그들은 다음과 같이 언급했습니다.
TRANS-SKULPTUR
초월-형이상학의 마지막 이후, 대단한 묘사의 마지막에서 오늘 날 그것은 어떻게 연계될까? 완벽하게 다르거나 뛰어넘는 것에 대한 감상적인 언급이 오늘 날 여전히 존재할까? 우리 시대에 초월이란 본질적으로는 사적인 문제다. 그리고 아마 그것은 우리를 신의 영역보다는 갤러리나 박물관으로 이끌 것이다. 우리는 우리의 초월하려는 성향을 오늘 날 어떻게 달랠 수 있을까? 만일 종교나 철학을 통해서가 아니라면, 아마도 예술을 통해서가 아닐까? 초월적인 경향이 있는 이미지의 초기작-예를 들어 아이콘-은 여전히 기도문에 연관되어 있었다. 어떤 규칙, 계명 혹은 기도문이 심미적인 혼미와 과잉 생산의 시대에 우리를 소위 아트 포토그래퍼라 불리는 Anna & Bernhard Blume에게로 안내할까? 일반적이고 특히 우리가 고수하고자 하는 예술은 쉽게 특징화될 수 있지만, 수행하기는 쉽지 않다. 그것-예술은 한편으로는 형이상학적이고 이데올로기적인 오해를 피하고 다른 한편으로는 초월에 대한 작업을 잊거나 배신하지 않는 특성이어야 한다. 다르고 특정적인 모든 것, 예를 들어 매체, 방법, 재료, 바디와 조각, 형태와 내용, 의미, 중요성 등 간단히 말해 초월과 그 가능성있는 자취들에 대한 답은... 그 답은 궁극적으로 관람객으로서의 여러분에게 남겨질 것이다. 그리고 여러분들만이 그것을 감각을 통해 경험할 수 있을 것이다. 여러분들이 원하는 대로 감상하고 즐겨라.
Anna & Bernhard Blume, 2011년 여름
















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